aparat stały
|
-
Metoda trwała w większości przypadków
-
Poprawa stanu tkanek, dzięki dostępowi do oczyszczania.
-
Piękny estetyczny uśmiech, zęby są idealnie równe.
-
Pozbycie się urazów zgryzowych.
-
Odzyskanie zębów, które nie wyrosły np. zatrzymane w kości kły.
-
Zapobieganie nadmiernemu starciu zębów przednich.
-
Zapobiega parodontozie i rozchwianiu zębów.
-
Zapobiega powstawaniu kieszeni przyzębnych.
-
Zapobiega próchnicy dzięki prawidłowemu ustawieniu zębów
-
Odtwarza korzystne warunki dla implantacji.
|
-
Długi czas leczenia,
-
Utrudnione oczyszczanie zębów podczas leczenia,
-
Możliwy powrót wady zgryzu, jeśli nie będzie odpowiednio stosowana retencja
-
Możliwość powstania drobnych ranek bezpośrednio po założeniu aparatu
-
Rozchwianie zębów podczas leczenia.
-
Możliwość pojawienia się bólu po założeniu aparatu i po niektórych wizytach kontrolnych
|
aparat stały ceramiczny/ kompozytowy
|
-
Bardzo estetyczny wygląd
-
Zamki są prawie niewidoczne
|
-
Wysoka cena
-
Bardziej podatny na uszkodzenia
|
aparat retencyjny
|
-
Utrwala uzyskane efekty leczenia pozwala utrzymać zęby w idealnie równym stanie
|
-
Na początku trzeba nosić go 24 h na dobę, nie noszenie spowoduje powrót zębów do stanu z przed leczenia.
-
Dyskomfort w mówieniu
|
płytka przedsionkowa
|
-
płytka ma wyglad smoczka dla dzieci,
-
zapobiega wadom zgryzu (protruzji zebów przednich górnych, czyli wychyleniu korony górnych zębów przednich na zewnątrz jamy ustnej)
|
-
Dyskomfort w noszeniu,
-
Brak estetyki
|
proteza ortodontyczna
|
-
Utrzymuje miejsce dla zęba stałego.
-
Spełnia walory estetyczne
|
-
|
apartat Tween Block
|
-
Wykorzystywany na początku leczenia u dzieci
|
brak
|
wyciski do modeli diagnostycznych
|
-
wykonywane przed założeniem aparatu dzięki czemu można określić wadę zgryzu
|
-
Zabieg nieprzyjemny,
-
Może powodować odruch wymiotny
|
rotator
|
-
wykorzystywany do rozsunięcia żuchwy, co umożliwia dopasowanie zębów żuchwy do zębów szczęki
-
Likwiduje konieczność usuwania zębów
|
-
Brak estetyki,
-
Dyskomfort w mówieniu,
-
Może być bolesne
|